Ucitelj Administrator foruma
Pridružen/-a: 31.03. 2006, 16:24 Prispevkov: 1810 Kraj: Dob pri Domžalah
|
Objavljeno: 31 Dec 2006 12:51 Naslov sporočila: Zadnja kontrolna |
|
|
Kontrolna naloga za 8.r /9
1. Pravilno zapiši imena bitij:
Stari slovani so verovali v peruna, morano, vesno.
2. Pri zapisu zemljepisnih (geografskih) imen uporabi veliko začetnico, kadar je to potrebno:
• čateške toplice
• gorenja vas
• novo mesto
• polhov gradec
• kamniške alpe
3. Popravi pravopisne in nekatere slovnične napake tako, da vse sestavke lepo prepišeš s pisanimi črkami!
V rimskih toplicah je znano termalno kopališče. .Tja prihajajo na zdravljenje iz vse Slovenije. Marsikdo si ogleda aškerčevo rojstno hišo v globokem in njegovo domačijo na bližnjih senožetih.. Učenci iz teh krajev tekmujejo za aškerčevo bralno značko.
4. Podčrtani stavčni člen pretvori v odvisni stavek:
Ob izlivu Krke v Savo leži Čatež.
5. Odvisni stavek pretvori v navaden stavčni člen:
Povejte mi, koliko stane pisalni stroj.
6. Vprašaj se po odvisniku
Srečal sem starčka, ki je šepal.
7. Pretvori osebek v osebkov odvisnik:
Moje darilo bo prispelo po pošti.
8. Dopolni s predmetnim odvisnikom:
Želim si
Poročali so
Pospravi
9. Podčrtaj stavčne člene v naslednjih enostavčnih povedih.
Pravico do servisa se določi z zasukom loparja.
Vodja igre izroči prvemu igralcu vsake skupine teniško žogo.
Zaradi zmage so mu sošolci glasno zaploskali.
10. Desna določilo spremeni v levo
Nogometaš iz Slovenije se je pogovarjal z nemškim novinarjem.
11. Podčrtaj stavčne člene v naslednjih enostavčnih povedih.
Pravico do servisa se določi z zasukom loparja.
12. Določi vrsto odvisnika. Glavni in odvisni stavek ustrezno podčrtaj.
Kdor prvi doseže trinajst točk, podaljša igro.
Ko se dobro poženeš z mesta, dobiš hitrost.
Postopek je usmerjen k cilju, ki je določen.
Zmaga skupina, katere žoga najprej prispe na konec vrste.
Pomembno je, da se starši odkrito pogovarjaš.
13. Zakaj je pesem Pavla Golie Grajski vrtnar socialna pesem?
14. Zadnja kitica je nekaj posebnega. V njej bereš, da sta z grobov vrtnarja in grajske hčere zrasli dve roži, ki sta se prepletli med seboj. Kaj je želel pesnik povedati s tem?
Iz njenega srca vzcvetela
je roža rdeča, iz srca
vrtnarjevega roža bela.
Zrastli sta cerkvi do vrha.
Tam se tesno oklene
njegova roža njene
in k višku rasteta v sinjine.
Ljubezen nikdar ne premine.
Kaj ti pove zadnji verz?
15. Kaj je metafora?
16. Pesnik Niko Grafenauer v pesmi Življenje pravi, da življenje živi, se včasih drži veselo na smeh.
Kako imenujemo tako pesniško sredstvo?
a) poosebitev ali personifikacija
b) primera ali komparacija
c) o/u -krasni pridevek
d) sonet
17. Razloži besedno zvezo o življenju, ki ju pesnik zapiše: z visokim plamenom gori, polzi med prsti.
Najlepše je, ko se razsipa
z žarom na vse strani
In vse do poslednjega hipa
z visokim plamenom gori.
18. S katerim romanom je Harriet Beecher –Stowe doživela nenadkriljiv uspeh?
19. Napiši pismo, kakršnega bo Albert poslal svoji materi, potem ko je bil za vedno ločen od nje in prodan na daljno plantažo.
|
|