Ucitelj Administrator foruma
Pridružen/-a: 31.03. 2006, 16:24 Prispevkov: 1810 Kraj: Dob pri Domžalah
|
Objavljeno: 05 Apr 2013 11:45 Naslov sporočila: Kmet - pijon |
|
|
Kmet je najšibkejša in najštevilčnejša figura pri šahovski igri.
Ponekod pri nas ga imenujejo tudi pešak ali pijon.
Vsak igralec začne igro z osmimi kmeti, s po enim na vsakem polju v drugi oz. sedmi vrsti na šahovnici.
V algebrskem zapisu ima igralec z belimi figurami kmete postavljene na poljih a2, b2, c2, ..., h2, črni pa ima svoje kmete postavljene na poljih a7, b7, c7, ..., h7.
Kmetje se razlikujejo po linijah, na katerih trenutno stojijo. Npr. velemojster je premaknil svojega »e-kmeta«. Vendar ponekod še vedno lahko zasledimo opisni način navajanja potez, npr. »beli damin kmet«.
Kmetje so izjemni po premikih in uporabi glede na ostale šahovske figure.
Za razliko od ostalih figur se kmetje ne premikajo nazaj.
Posebnost kmetov je tudi v tem, da se premikajo za eno polje naprej, razen pri prvi potezi, ko je igralcu omogočeno, da kmeta premakne iz izhodiščne postavitve za eno ali dve polji naravnost naprej.
Kmet prav tako ne more preskočiti figure iz svoje izhodiščne postavitve pri svoji začetni potezi.
Izjema pri kmetih je tudi v tem, da ne morejo jemati v smeri, v katero se premikajo, pač pa zajamejo nasprotnikove figure vertikalno, levo ali desno za eno polje naprej.
Katerakoli figura, ki stoji eno polje naravnost pred kmetom mu onemogoča njegovo napredovanje.
Še nenavadnejše pravilo pa je jemanje »en passant«. To pravilo se pojavi pri začetnem premiku kmeta za dve polji, s tem, da »mimogrede« seka polje jemanja nasprotnikovega kmeta, ki stoji dve polji levo ali desno pred njim. Nasprotnikovega kmeta lahko torej zajame tako, kot bi ga, če bi se le-ta premaknil iz svojega začetnega položaja zgolj za eno polje.
Pomembno je tudi, da se takšno »en passant« jemanje izvede nemudoma po nasprotnikovem premiku kmeta za dve polji in da se kasneje, v drugi ali še kasnejši potezi, izgubi pravico do jemanja. To pravilo velja samo med kmeti.
Kralj, lovec, skakač ali dama ne morejo sodelovati pri tem pravilu.
Trdnjava pa tako ne more jemati vertikalno.
Kmet konča svoje napredovanje takrat, ko pride do vrha šahovnice (do osme vrste kot beli in do prve vrste kot črni). Takrat se na njegovo mesto postavi drugo figuro (se ga promovira v drugo figuro).
Igralec lahko izbira med damo, trdnjavo, lovcem ali skakačem.
Po navadi je najbolj smotrno kmeta spremeniti v damo, vendar pa je to lahko v določenih razporeditvah slabo ali celo usodno.
Nato greste še sem: http://www.grizli.eu/sah/ip_sah/1/prvine_in_pravila_sahovske_igre/znacilnosti_sahovskih_figur/znacilnosti%20sahovskih%20figur.swf
Na koncu pa vas bo o njem poučil Šahovski učitelj, naš zvesti pomočnik.
|
|