Ucitelj Administrator foruma
Pridružen/-a: 31.03. 2006, 16:24 Prispevkov: 1810 Kraj: Dob pri Domžalah
|
Objavljeno: 24 Jun 2012 11:53 Naslov sporočila: Hornistov part |
|
|
Skladatelj Vito Žuraj nagrajen na Rostrumu
Pop/Kultura - sreda, 30.05.2012
STOCKHOLM - 59. mednarodna skladateljska tribuna Rostrum, eden najpomembnejših svetovnih forumov, kjer vrednotijo posnetke sodobne glasbe, je prinesla izjemen uspeh slovenskemu skladatelju Vitu Žuraju.
Vito Žuraj: Naslov Warm Up je skladbi podelil solist praizvedbe Saar Berger, še preden je bila napisana prva nota. Med študijem pri Ensemble Modern sva veliko časa raziskovala zvočne zmožnosti roga. Takrat sem ravno zaključeval cikel skladb z naslovi s področja tenisa in Saaru se je spontano utrnila ideja o ogrevanju pred igro. Naslov sem prevzel in uporabil kot prispodobo izraza želje, da v prihodnje zanj napišem še obsežnejšo glasbeno obliko.
Skladbe so ocenjevali predstavniki 24 radijskih postaj iz vsega sveta in Žurajevo skladbo Warm Up za rog in tolkala uvrstili na drugo mesto. Na tribuni, ki se je končala v petek v prostorih Švedskega radia v Stockholmu, je sicer zmagala skladba Tierra Viva argentinskega skladatelja Pedra Ochoe. Slovenci smo bili na Rostrumu opaženi že petič; poleg Žuraja so v preteklosti pozornost žirantov uspeli pritegniti še Primož Ramovš, Lojze Lebič, Uroš Rojko in Neville Hall.
Kot je ob tej priložnosti povedal Žuraj, je skladbo napisal in jo posvetil svojemu nekdanjemu mentorju, skladatelju Wolfgangu Rihmu ob njegovi šestdesetletnici, nastala pa je v sodelovanju z Ensemble Modern, predvsem z odličnim mladim hornistom Saarom Bergerjem. Berger je bil pred kratkim v Sloveniji in takrat so skladbo tudi posneli; na koncertu v okviru Slovenskih glasbenih dnevov sta hornistu družbo delala slovenska tolkalca Franci Krevh in Matevž Bajde. O sami skladbi pa skladatelj pravi: "Hornistov part je notiran po sistemu alikvotnih nizov uglasitve inštrumenta in na ta način zunaj temperirane uglasitve. Prav tako netemperirana je intonacija zasedbe tolkal, predvsem zaradi četrttonsko uglašene kalimbe. Prva oktava basovske marimbe simulira nizkofrekvenčno elektronsko glasbo. Oblika skladbe tako temelji na zaporedju barvnih kombinacij roga in tolkal, gostota tonov je organizirana algoritmično in balansira med periodičnim in neenakomernih pulziranjem." Njegove skladbe sicer nagrajujejo po številnih mednarodnih festivalih in jih izvajajo po uglednih koncertnih dvoranah, recimo v Berlinski filharmoniji, Konzerthaus Berlin in Semperoper Dresden. Trenutno poučuje inštrumentacijo in gregorijanski koral na Visoki šoli za glasbo v Karlsruheju.
Žuraj pa ni bil edini slovenski predstavnik na letošnji skladateljski tribuni Rostrum, svoji skladbi sta tja poslali še dve skladateljici, mlada in nadvse obetajoča Petra Strahovnik (Obsession) ter že uveljavljena Tadeja Vulc (Lux Aeterna). Tudi ti dve skladbi sta bili dobro sprejeti. V kategoriji skladateljev do 30 let je sicer največ točk prejela skladba Poskus kričanja za komorni ansambel, delo bolgarskega skladatelja Pavla Kerkelova.
|
|